Değerli Veliler...
Türkçe ders kitabımızdaki Cimrinin Kedileri hikayesinin orijinali nihayet bugün sınıfımıza geldi. Utku'nun ailesine teşekkürler.
Kitabın orijinalinde sayfa 15'de kahraman kedilere tekme atarken resmedilmişti. Çocuklar nasıl olabilir acaba yazarın haberi var mı diye merak etti ve telefonda soralım istedik.
Hikayenin yazarı Üzeyir Gündüz'ün telefon numarasını araştırmaya koyulduk.
Çocuk yazarlar birliğinden bir başka yazar Veysel beyin numarasını bulduk ve arkadaş olabileceklerini düşünerek aradık.
Veysel Bey Kars Kağızman belediye başkan yardımcısı olarak karşımıza çıktı. Şanslıyız tanışıyorlar. Bize numarasını verdi. Öğretmenliğin tadının apayrı olduğunu ifade etti. Tesadüf okul müdürümüzü tanıyor çıktı ve selamlarını iletti. Tebrik ve başarılar dileyip kapadık.
Yazarımız Üzeyir Gündüz'ü aradık. Ankara'da yaşıyordu. Sorularımız olduğunu söyledik müsaitim dedi, memnuniyetle karşıladı. Öğrenciler sırayla kafalarına takılan soruları sordular.
Ela; yazdığınız hikayenin resimlerine bakma şansınız oldu mu diye sordu.
Yazar en güzel müfettiş çocuklardır. İstediğiniz fikirleri, eleştirileri almak isterim lütfen rahat olun çocuklar deyip büyük hoşgörüyle yaklaştı.
Her hikayede iyi ve kötü karakterler vardır. Kurgu gereği kötü karakterlerin çok kötü olduğunu anlatmak için o resmi seçmişler. Ama kendi duygularının da çocuklarla aynı olduğunu söyledi.
Ardından Eren soyadınız Gündüz ya hikayenizi gündüz mü yazdınız diye sordu.
Yazarımız uzun bir kahkaha attı, ne güzel metafor yaptın dedi, metaforun ne olduğunu açıkladı.
Dicle; hikayeyi Kasım ayında mı yazdınız diye sordu.
Yazarımız bazen uzun süre alan bazen bir gün alan yazıları olduğunu anlattı. Bu hikayeleri her zaman tuttuğu günlüğünden derlediğini söyledi. Çocuklara da iyi yazar olmak günlük yazmayı önerdi.
Zeynep; Cimrinin neden adı yok diye sordu.
Yazar eğer cimri Ahmet deseydim sınıfta da Ahmet olsaydı arkadaşınız üzülebilirdi o yüzden isim seçmedim deyince çocuklar çok şaşırdı. Çok güzel bir bilgi edinmiştik.
Tuğçe; İngilizce hikaye yazdınız mı diye sordu.
Yazar Fransızca bildiğini, Fransızca hikayelerden çeviriler yaptığını söyleyince bize bir tane hediye göndermesini istedik ve memnuniyetle karşıladı.
Kapatmadan önce yazarımızı teşekkür edip alkışladık.
Yazarımız öğrencilerimi tebrik etti. Başarılarımızın devamını diledi. Yeni bakanımızın arkadaşı olduğunu ve bakanımızın sevdiği sınıf ortamına sahip olduğumuz için beni tebrik etti. Yolu düşerse diye sınıfımıza davet ettik. Okul bilgilerini kitap gönderimi için yollamamı rica etti.
Kısaltılmış hikayelerin orijinal kitabını bulmak, sınıfta incelemek ve ardından yazar ile iletişim bizim alışık olduğumuz bir durumdu ama bu kadar verimli iletişim bizim birinci sınıfa göre ne kadar zengin bakış açısına ulaştığımızı görmemiz için süper bir fırsat oldu.
Çocuklara yazar hakkında şimdi nasıl bir fikre sahip olduklarını sordum. Çok nazik ve iyi kalpli biri olduğuna karar kıldılar.
Yazara canı gönülden teşekkür ediyorum. Öğrencilerimi cesaretlerinden dolayı tebrik ediyorum.
İsteyince bir kitaptaki hikayeden yaratıcı ve eğlenceli bir sınıf ortamı oluşturmanın bizim elimizde olduğunu deneyimlemiş bir öğretmen olmanın coşkusuyla siz velilerimi selamlıyorum..
Türkçe dersini nasıl zenginleştirebilirim diyen öğretmen arkadaşlara da küçük bir katkısının olması dileğiyle...
Türkçe ders kitabımızdaki Cimrinin Kedileri hikayesinin orijinali nihayet bugün sınıfımıza geldi. Utku'nun ailesine teşekkürler.
Kitabın orijinalinde sayfa 15'de kahraman kedilere tekme atarken resmedilmişti. Çocuklar nasıl olabilir acaba yazarın haberi var mı diye merak etti ve telefonda soralım istedik.
Hikayenin yazarı Üzeyir Gündüz'ün telefon numarasını araştırmaya koyulduk.
Çocuk yazarlar birliğinden bir başka yazar Veysel beyin numarasını bulduk ve arkadaş olabileceklerini düşünerek aradık.
Veysel Bey Kars Kağızman belediye başkan yardımcısı olarak karşımıza çıktı. Şanslıyız tanışıyorlar. Bize numarasını verdi. Öğretmenliğin tadının apayrı olduğunu ifade etti. Tesadüf okul müdürümüzü tanıyor çıktı ve selamlarını iletti. Tebrik ve başarılar dileyip kapadık.
Yazarımız Üzeyir Gündüz'ü aradık. Ankara'da yaşıyordu. Sorularımız olduğunu söyledik müsaitim dedi, memnuniyetle karşıladı. Öğrenciler sırayla kafalarına takılan soruları sordular.
Ela; yazdığınız hikayenin resimlerine bakma şansınız oldu mu diye sordu.
Yazar en güzel müfettiş çocuklardır. İstediğiniz fikirleri, eleştirileri almak isterim lütfen rahat olun çocuklar deyip büyük hoşgörüyle yaklaştı.
Her hikayede iyi ve kötü karakterler vardır. Kurgu gereği kötü karakterlerin çok kötü olduğunu anlatmak için o resmi seçmişler. Ama kendi duygularının da çocuklarla aynı olduğunu söyledi.
Ardından Eren soyadınız Gündüz ya hikayenizi gündüz mü yazdınız diye sordu.
Yazarımız uzun bir kahkaha attı, ne güzel metafor yaptın dedi, metaforun ne olduğunu açıkladı.
Dicle; hikayeyi Kasım ayında mı yazdınız diye sordu.
Yazarımız bazen uzun süre alan bazen bir gün alan yazıları olduğunu anlattı. Bu hikayeleri her zaman tuttuğu günlüğünden derlediğini söyledi. Çocuklara da iyi yazar olmak günlük yazmayı önerdi.
Zeynep; Cimrinin neden adı yok diye sordu.
Yazar eğer cimri Ahmet deseydim sınıfta da Ahmet olsaydı arkadaşınız üzülebilirdi o yüzden isim seçmedim deyince çocuklar çok şaşırdı. Çok güzel bir bilgi edinmiştik.
Tuğçe; İngilizce hikaye yazdınız mı diye sordu.
Yazar Fransızca bildiğini, Fransızca hikayelerden çeviriler yaptığını söyleyince bize bir tane hediye göndermesini istedik ve memnuniyetle karşıladı.
Kapatmadan önce yazarımızı teşekkür edip alkışladık.
Yazarımız öğrencilerimi tebrik etti. Başarılarımızın devamını diledi. Yeni bakanımızın arkadaşı olduğunu ve bakanımızın sevdiği sınıf ortamına sahip olduğumuz için beni tebrik etti. Yolu düşerse diye sınıfımıza davet ettik. Okul bilgilerini kitap gönderimi için yollamamı rica etti.
Kısaltılmış hikayelerin orijinal kitabını bulmak, sınıfta incelemek ve ardından yazar ile iletişim bizim alışık olduğumuz bir durumdu ama bu kadar verimli iletişim bizim birinci sınıfa göre ne kadar zengin bakış açısına ulaştığımızı görmemiz için süper bir fırsat oldu.
Çocuklara yazar hakkında şimdi nasıl bir fikre sahip olduklarını sordum. Çok nazik ve iyi kalpli biri olduğuna karar kıldılar.
Yazara canı gönülden teşekkür ediyorum. Öğrencilerimi cesaretlerinden dolayı tebrik ediyorum.
İsteyince bir kitaptaki hikayeden yaratıcı ve eğlenceli bir sınıf ortamı oluşturmanın bizim elimizde olduğunu deneyimlemiş bir öğretmen olmanın coşkusuyla siz velilerimi selamlıyorum..
Türkçe dersini nasıl zenginleştirebilirim diyen öğretmen arkadaşlara da küçük bir katkısının olması dileğiyle...



Yorumlar
Yorum Gönder