Sevgili Veliler...
8.Temadaki ilk metin dinleme metnidir. Dinleme ve konuşma becerisi, okuma ve yazma becerisi kadar önemlidir... Türkçe kitabımızda dinleme metinleri okuma metinlerinin sayısından azdır... İlk dönem dinleme metinleri üzerine çalışma yaptıktan sonra çocuklara fikirlerini sorup konular hakkında sürekli konuşturmaya çalıştım. Konuşma becerisinde en önemli şey; kelime dağarcığıdır. Öğrencilerimin kelime dağarcıkları gelişsin diye, içinde çocuk seviyesinde felsefe barındıran, düşündüren,sorgulayan Pikolo kitaplarını dinlediler..Aynı kitaplar, çocuklara bir kere de sizin okumanız için sırayla eve götürüldü..Kütüphaneye üye olduk..İki haftada bir artık kütüphaneden kitap alan bir sınıf olduk..
Aşağıdaki linkte kitabımızdaki sayfa 104' deki 20. dinleme metni vardır.Dinleme metnini siz de evde çocuğunuza bilgisayardan dinletebilirsiniz. Linkteki 20.dinleme metnini seçelim.Kitabımızdaki 20 adet dinleme metninin hepsi sınıfımızda düzenli bir şekilde dinlenmiştir.
Lütfen dinleme metninin can alıcı yerinde durdurup, çocuğa anlayıp anlamadığı üzerine sorular soralım..O olsaydı dinleme metnine başka ne eklerdi ?
Neyi sevmedi?
Örneğin;
Dede babaanneyi ne diye seviyor?
Dede çocuğu ne diye seviyor?
Ne zaman bir şey okursanız okuyun sorulan soruların kaç türden olduğuna dikkat edin..
Türler:
1-Yazar merkezli sorular
2- Metin merkezli sorular
3-Öğrenci(okuyan) merkezli sorular..
Sizin de dinletme metniyle ilgili sayfa 105-106'daki sorulardan başka, aklınıza gelen güzel sorular varsa iletişim defterine yazarak benimle paylaşırsanız ben de sınıfta çocuklara sorabilirim. Böylece fikir zenliğimiz olur. İyi akşamlar...
http://www.mustafa-turan.com/urun/1-Sınıf-Türkçe-Dersi-2017-2018-Eğitim-Öğretim-Yılı-Dinleme-Metinleri-Ses-Dosyaları-2096
8.Temadaki ilk metin dinleme metnidir. Dinleme ve konuşma becerisi, okuma ve yazma becerisi kadar önemlidir... Türkçe kitabımızda dinleme metinleri okuma metinlerinin sayısından azdır... İlk dönem dinleme metinleri üzerine çalışma yaptıktan sonra çocuklara fikirlerini sorup konular hakkında sürekli konuşturmaya çalıştım. Konuşma becerisinde en önemli şey; kelime dağarcığıdır. Öğrencilerimin kelime dağarcıkları gelişsin diye, içinde çocuk seviyesinde felsefe barındıran, düşündüren,sorgulayan Pikolo kitaplarını dinlediler..Aynı kitaplar, çocuklara bir kere de sizin okumanız için sırayla eve götürüldü..Kütüphaneye üye olduk..İki haftada bir artık kütüphaneden kitap alan bir sınıf olduk..
Aşağıdaki linkte kitabımızdaki sayfa 104' deki 20. dinleme metni vardır.Dinleme metnini siz de evde çocuğunuza bilgisayardan dinletebilirsiniz. Linkteki 20.dinleme metnini seçelim.Kitabımızdaki 20 adet dinleme metninin hepsi sınıfımızda düzenli bir şekilde dinlenmiştir.
Lütfen dinleme metninin can alıcı yerinde durdurup, çocuğa anlayıp anlamadığı üzerine sorular soralım..O olsaydı dinleme metnine başka ne eklerdi ?
Neyi sevmedi?
Örneğin;
Dede babaanneyi ne diye seviyor?
Dede çocuğu ne diye seviyor?
Ne zaman bir şey okursanız okuyun sorulan soruların kaç türden olduğuna dikkat edin..
Türler:
1-Yazar merkezli sorular
2- Metin merkezli sorular
3-Öğrenci(okuyan) merkezli sorular..
Sizin de dinletme metniyle ilgili sayfa 105-106'daki sorulardan başka, aklınıza gelen güzel sorular varsa iletişim defterine yazarak benimle paylaşırsanız ben de sınıfta çocuklara sorabilirim. Böylece fikir zenliğimiz olur. İyi akşamlar...
http://www.mustafa-turan.com/urun/1-Sınıf-Türkçe-Dersi-2017-2018-Eğitim-Öğretim-Yılı-Dinleme-Metinleri-Ses-Dosyaları-2096
Yorumlar
Yorum Gönder